Tervetuloa mukaan sisustushullun hulluun maailmaan!

Täällä kirjoittelee sopivasti elämää nähnyt kahden, jo aikuisen lapsen äiti sekä luultavasti maailman ihanimman miehen vaimo. Sydäntä lähellä ovat vanhat esineet, -huonekalut ja -rakennukset ja ennen kaikkea sisustaminen ja koti. Lapset asuvat jo omillaan, mutta saman katoan alla asustelee myös kaksi Maine Coon-kissaa, Mauno ja Kerttu. Blogini on oma päiväkirjani jossa seuraillaan meidän perheen touhuja kodin ja nykyään myös kesäasuntomme parissa, välillä hiukan matkailua asuntoautolla, kissa veijareiden touhuja ja kommelluksia, sekä kirppishöperön löytöjö ja aarteita.

Elämän aikana on tullut muutettua useampaankin kertaan milloin mistäkin syystä ja tällä kertaa asustelemme vuonna -24 rakennetussa vanhassa navetassa, kesäkotimme Vallgårdin ensimmäinen osa on rakennettu 1700-luvun puolella ja viimeisin 1920.

Ja niin kuin kaikki vanhojen talojen omistajat tietävät, puuhaa riittää talon ja pihan huoltamisessa, puhumattakaan sisustamisessa... se on sellainen ikuisuusprojekti...ihana sellainen!

torstai 9. elokuuta 2018

HUIKEA PALUU TÖIHIN

Neljä viikkoa mennä hurahti, mutta paljon siinä ajassa kyllä ennättikin nähdä ja kokea unohtamatta tietysti myös levähtämistä mikä on välillä aina tarpeen. Meidän työssämme lomalta paluut ovat aina oikeastaan mukavia tapahtumia, sillä jokaisessa kesä- ja talvikonferensissa pääsemme kokemaan jotain sellaista mitä ei tulisi itse järjestettyä koskaan. Tottakai näihin liittyy aina mukaan myös paljon tärkeää asiaa ja koulutusta, mutta myös paljon mukavaa yhdessä oloa erilaisin teemoin.

Tänä kesänä hulvaton joukkomme lensi Tukholmaan missä pääsimme tutustumaan pääpaikkaamme ja siellä oleviin henkilöihin. Tätä virallisempaa puolta täällä en enempää käy läpi, mutta illan ohjelmaan kuului veneilyä Tukholman saaristossa, kohteena työantajamme upea kesäpaikka. Siellä vietimme mukavan rennon illan uiden ja seurustellen, söimme meren rannassa huippu ihanan illallisen jonka oli valmistaneet Hong Kongista saapunut kokkipariskunta. Pihvit grillissä paistoi itse toinen isännistämme, mikä ihana ele työnantajaltamme : )

Venematka kohteeseemme kesti tunnin suuntaansa, lämmin sää ja veneily on kyllä mitä parhain yhdistelmä ja harvoin sitä pääsee tällaiseen paikkaan toteuttamaan (luultavasti ei koskaan)...

Emme kaikki mahtuneet samaan kyytiin, joten menimme kahdella eri veneellä. Vaikka meidänkin vauhtimme oli noin 70 solmua, niin toinen kyyti oli vieläkin vauhdikkaampi ja sinne tietysti halusivat kaikki rämäpäät : )

Siellä ne perässä tulivat ja ohi menivät : )

Välillä menimme nopeusrajoitusten määräämää vauhtia hitaammin ja siinä ennättikin kivasti ihailla mahtavia maisemia sekä upeita kesähuviloita...

Sitten aloimmekin olla perillä...

Auringonlasku kruunasi tunnelman ja paluumatka olikin jo mukavan hämärää mutta lämmintä...

Ilta oli kyllä todella mukava ja onnistunut. Hotellimme näkymät olivat myös aika kivat, mutta ilmastointi oli kyllä niin mitätön että tuntui kuin olisi nukkunut saunassa.

Hiukan huonosti nukutun yön jälkeen päivä jatkui pääkonttorillamme. Aamulla heti julkaistiin ketkä onnekkaat lähtevät Afrikkaan ja mikä mahtavavinta... olen yksi niistä onnellisista!!

Kotiin paluuseen liittyi vielä yksi mukava ilta laivalla...

Mukavaa seuraa ja buffet illallinen, hiukan shoppailua ja vähän baareilua, sitten nukkumaan ihanan viileään hyttiin. Tätä konferenssia tullaan muistelemaan pitkään, tästä oli kiva aloittaa tositouhut!