Tervetuloa mukaan sisustushullun hulluun maailmaan!

Täällä kirjoittelee sopivasti elämää nähnyt kahden, jo aikuisen lapsen äiti sekä luultavasti maailman ihanimman miehen vaimo. Sydäntä lähellä ovat vanhat esineet, -huonekalut ja -rakennukset ja ennen kaikkea sisustaminen ja koti. Lapset asuvat jo omillaan, mutta saman katoan alla asustelee myös kaksi Maine Coon-kissaa, Mauno ja Kerttu. Blogini on oma päiväkirjani jossa seuraillaan meidän perheen touhuja kodin ja nykyään myös kesäasuntomme parissa, välillä hiukan matkailua asuntoautolla, kissa veijareiden touhuja ja kommelluksia, sekä kirppishöperön löytöjö ja aarteita.

Elämän aikana on tullut muutettua useampaankin kertaan milloin mistäkin syystä ja tällä kertaa asustelemme vuonna -24 rakennetussa vanhassa navetassa, kesäkotimme Vallgårdin ensimmäinen osa on rakennettu 1700-luvun puolella ja viimeisin 1920.

Ja niin kuin kaikki vanhojen talojen omistajat tietävät, puuhaa riittää talon ja pihan huoltamisessa, puhumattakaan sisustamisessa... se on sellainen ikuisuusprojekti...ihana sellainen!

maanantai 6. elokuuta 2018

TOINEN MUKAVA LOMAMATKA

Asuntoauto houkuttelee liikkumaan kaikessa helppoudessaan ja niinhän siinä kävi että kun eka reissulta palattiin torstaina niin sunnuntaina  taas startattiin liikkeelle. Voi mikä onni ja siunaus on tuo tyttären paluu Ouluun, hän hoitaa mielellään kissoja sillä välin ja kukkienkin kastelu on taattu samalla. Tämän lisäksi meillä on yksi ihana luottotyttö joka käy kissojen luona jos oma tytär ei aina pääse. Niinpä seikkailu taas jatkui, tällä kertaa mentiin pohjoisempaan ja ruotsin puolellekin.

Ajelimme ensin Haaparantaan Tornion kautta ja yövyimme siellä yhden yön, seuraavana päivänä oli sovittu näyttö erääseen kesäpaikkaan Torniossa. Ihana vanhatalo olisi ollut, mutta liikaa työmaata meille. Joten se ihanuus jäi siihen vaikka ensin mietimmekin sitä aivan tosissamme hyvänä vaihtoehtona.

Samalla kävimme ihastelemassa kauniita koskimaisemia Kukkolankoskella...

Torniossa olemme niin lähellä ruotsinrajaa, että kosken toisella puolella olevat talot ovat jo naapurimaamme puolella.

Kukkolan rannalla oli ihania vanhoja rakennuksia sekä kahvila...

Kun olimme käyneet paikat katsomassa lähdimme takaisin ruotsin puolelle ja siellä Bodeniin, jotta mieskin voisi tehdä jotain hänelle tärkeää välillä. Olimme ajatelleet että yövymme siellä tutussa paikassa joenvarrella pari yötä, mies pääsisi kalastelemaan lohia ja minä kiertelemään kirppareita ja antiikkikauppoja. Mutta toisin kävi, tämä kesä on ollut liian kuivaa ja kuumaa kalastuksen suhteen ja näköjään kauppiaatkin olivat pättäneet pitää ovensa kiinni näillä helteillä. Yhdessä antiikkiliikkeessä ja sisustuskaupassa pääsin käymään ja niistäkään en mitään ostanut.

Sisustusliike sijaitsi isossa hallissa missä myydään kaikenlaista krääsää ja karkkia, niinpä tämä osio yllättikin aika positiivisesti : )

Olimme lopulta Bodenissa vain yhden yön ja lähdimme Kalixiin josta aivan taatusti tiesin tekeväni löytöjä. Siellä luottopaikkani eivät petä koskaan, ei tälläkään kertaa : )
Ensin käväisimme Smedsgatanilla tutussa pihaloppiksessa, jossa on monenlaista hilpetööriä mutta aina voi tehdä todellisia löytöjäkin. Yhden sellaisen teinkin, en malttanut olla ostamatta isohkoa vanhaa hyllykköä... halvalla kun sain! Sitä sitten eestaas nosteltiin autosta ulos ja takaisin sisään aina kun leiriydyimme, on minulla ihmeen pitkäpinnainen mies!! ; )

Hyllyostos joka on aika kookas, myyjä sanoi sen olleen vanha juustohylly??

Tämä kiva paikka oli tällä kertaa kiinni, joten jäi väliin.

Mutta se mistä tiedän taatusti että ilman löytöjä en tule poistumaan on Åströms Antik.

Löysin täältä ihanan klaffipöydän joka jäi odottelemaan vielä hakua koska ei mahtunut tällä reissulla kyytiin. Ai jai... kesämökki pitäis saada jo!

Myös pari pientä muutakin ostosta tuli tehtyä pöydän lisäksi...

Enemmänkin olisi loppiksia Kalixissa ja matkan varrella ollut tarjolla, mutta nämä riitti oikein hyvin tällä kertaa. Matka jatkui täältä takaisin kotomaahan ja Tervolaan Ryynäsenniemen kauniille leirintäalueelle. Siitä lisää seuraavalla kerralla.